tisdag 17 april 2007

Spelarenan.se

Efter att inte ha spelat spelet Counter-Strike på över 2 år fick jag plötsligt en rackarns lust att återigen bekanta mig med denna enormt stora community. Counter-Strike som överlevt många, rent grafiskt, bättre FPS-spel. Hur kan det komma sig att det här uråldriga spelet och spelstilen fortfarande är bland mest spelade spelen online? Det är ett annat kapitel.

Hur som helst, det här inlägget handlar om spel-portalen Spelarenan.se. En kompis tipsade mig om hemsidan och ville att jag skulle börja spela lite med dem för skojs skull, sagt och gjort så registrerade jag mig och laddade ner klienten E-sport Client 2, blev genast positivt överraskad om hur smidigt registreringen och installationen gick.

Spelarenan.se är kopplad till Klienten E-sport Client 2 som i sin tur sköter uppstart av Counter-Strike, hela processen flyter på, för mig, helt utan problem.
Det finns även andra spel än Counter-Strike på spelarenan: CS:Source, Battlefield 2, Battlefield 2142, dock har jag inte testat hur någon av de andra spelen fungerar med sidan.
Spelarenan är en enormt välutvecklad community för folk med intresse för CS, mängder av statistik, tävlingar, medaljer och annat kul som höjer spelet till nya höjder. Självklart finns även andra community-funktioner som kompislistor, blogg, galleri, forum osv. Något jag personligen tycker kan vara lite för mycket, får känslan av att det är ett måste för en community och inte alltid nödvändigt.

Spelarenan.se är, enligt mig, ett typexempel på Web 2.0, vilket även avspeglar sig i den grafiska utformningen på sidan.

Läs mitt paper Supporting Awareness and Interaction in Cooperative Computer Games

3 kommentarer:

------ sa...

mohaas saknas :/

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Anonym sa...

maste kolla:)