söndag 11 mars 2007

Supporting awareness and interaction in cooperative computer games

Äntligen kan jag slappna av lite, har slutfört mitt shortpaper i Computer Supported Cooperative Work, nu återstår bara den muntliga examinationen på torsdag. På fredag åker jag hem till Valdemarsvik för att hälsa på min familj, var över 2 månader sedan jag var där, har hemlängtan så det står härliga till.

Sen börjar nya kursen, 10p Design för Ubiquitous Computing som jag misstänker kommer vara projektbaserat, ska bli intressant.

Mitt paper handlar om hur man kan förbättra awareness och interaktion i kooperativa datorspel, skriver bl.a. om röstkommunikations-program likt Ventrilo, virtuella världar som Second Life vilket jag finner rätt revolitionerande inom just awareness.

Ladda ner mitt shortpaper

1 kommentar:

Anonym sa...

lart mycket